Gdy laptop “zamula” to jest ostrzeżenie…

KOMPUTER I TECHNOLOGIA TO CZĘŚĆ CODZIENNEGO ŻYCIA.

Pojawia się jednak poważny problem.

Używanie komputera czy laptopa, a dbanie o niego to dwie zupełnie różne sprawy.

Brak dobrych nawyków i złe przyzwyczajenia.

STATYSTYKA JEST NIEUBŁAGANA. AWARII PRZYBYWA.

Blisko 50 procent awarii to wynik braku przeglądu i dbania o komputer.

PROBLEM. CHCEMY TO ZMIENIĆ, ALE NIE JEST TO ŁATWE.

Na codzień jest gonitwa za sprawami życia codziennego, praca, dom, zakupy, dzieci, mnóstwo codziennych spraw.

Nadmiar spraw, problemów, informacji powoduje przebodźcowanie.

To często rodzi nawyk odkładania spraw na potem.

Nawyk, który staje się sposobem działania.

Rozmawiamy codziennie z klientami, pytamy, więc wiemy jak to wygląda.

BRAK WIEDZY. NIEZNAJOMOŚĆ SPRAW TECHNOLOGICZNYCH.

Dużym problemem na co dzień jest panujący punkt widzenia na sprawy komputerów, nowych technologii i prawidłowego dbania o te zakresy.

Przede wszystkim jest nikła świadomość tego, o co trzeba zadbać, dlaczego i jak to zrobić.

Na codzień są złe nawyki, albo nie ma ich w ogóle. I życie werykuje to bezlitośnie…

Pokutuje myślenie:

”jak mi się zepsuje, to wtedy będę myślał…”
”tyle czasu działało bez problemu, to po co się tym przejmować… teraz…”
”panie, ale komputer?? no przecież chodzi, nic mu nie jest…”

Przykładów można by mnożyć…

Nie ma dobrych nawyków…

PRZEGLĄD, SERWIS? ALE WSZYSTKO W PORZĄDKU…

Kwestie serwisowania sprzętu, przeglądów, dbania o sprzęt i oprogramowanie, dbanie o dane, sporządzanie kopii zapasowych – nie wygląda to dobrze.

Aktualizacje systemu, oprogramowania, posiadanie odpowiedniego oprogramowania zabezpieczającego?

A przecież 75 procent ludzi korzysta z bankowości elektronicznej i internetu.

Słabo to wygląda…

Jak mówią Anglicy ” panuje błogosławieństwo niewiedzy…”

Jak zaczynamy o to pytać, wszyscy robią wielkie oczy…

Dopiero po rozmowie pada stwierdzenie ”aaa.. to myśmy nie wiedzieli…”

Dlatego musimy docierać z informacją do wszystkich zanim się stanie bida.

A stereotypy mają się dobrze..

KOMPUTER MOŻEMY NAPRAWIĆ, SERWISOWAĆ, MODERNIZOWAĆ, PRZYŚPIESZYĆ, ZADBAĆ I DAĆ MU ŻYCIE.

To kwestia techniczna.

Jak zmienić złe nawyki?

Jak zmienić błędne podejście do psraw komputerowych?

Dlatego o tym piszemy, bo trzeba o tym mówić i próbowa to zmienić.

To część naszego działania.

W kolejnym poście o tym dlaczego przegląd jest potrzebny i jakie daje korzyści.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *